marshmallowskakor

Detta har varit ett fenomen på internet. I alla forum jag besökt så har folk prata om dessa kakor.
Så jag var tvungen att pröva. Som vanligt så gjorde jag den en gång. Smakade och tänkte.
Gjorde om det lite, bakade igen och blev hur nöjd som helst!
 
 
Recept marshmallowskakor:
 
115g smör
2 dl strösocker
1 dl farinsocker
2 ägg
1 tsk salt
1 tsk bikarbonat
5.5 dl vetemjöl
½ dl kakao
marshmallows, ,om man har stora kan man klippa dem på hälften, jag hade små och tog två!
 
Rör ihop smör och sockret.
Tillsätt ett ägg i taget och blanda väl.
Blanda i de torra ingredienserna, tillsätt i äggblandningen.
 
Låt degen stå i någon minut för att "sätta sig".
 
Klä marshmallowsen och rulla i strösocker. Lägg glest på en plåt med bakplåtspapper och grädda i 200 grader i ca 4 minuter.
 
 
Kakor | bakatilljul, julbaka, marshmallows, marshmallowskakor, strösocker | |
#1 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Så goda dom ser ut :) Bra storlek på bilderna oxå tycker jag :)

hittarecept.se
Upp