Kakdegskaka

Men hur underbart är det inte att få äta kakdeg?
Nästan bättre än slutprodukten.
Jag läser jättemycket recept, ser jag nått jag gillar så brukar jag provbaka, sen så ändrar jag, tar bort och lägger till. Denna kaka var en sådan. Jag har både tagit bort och lagt till.
 
Recept Kakdegskaka:

180 g rumsvarmt smör
1 dl strösocker
2 dl farinsocker
1 ägg
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
1 ½ tsk bikarbonat
1½ dl havregryn
3½ dl vetemjöl
200 g grovhackad choklad (jag tog marabou)
 
Till garnering hade jag jordnötter, pistagenötter & grovhackadchoklad
 
Vispa smöret och sockren mjukt, tillstätt sedan ägget och fortsätt vispa.
Sikta ihop de torra ingredienserna och blanda ihop.
Tryck ut i en form (ca 20*25 cm)
Strö över garneringen och grädda i 175° i ca 20-30 min.
 
 
Jättegod kaka som blev en stor hit hos barnen!
 
Kakor | Bakat, blogg, börjabaka, eftermiddagsfika, kakdeg, kakdegskaka, nötter, provbakat, recept, tipspåkaka | |
hittarecept.se
Upp