semlor

 Eller kan man kalla det för semlor när man inte har mandelmassa i?
Jag hatar mandelmassa, verkligen avskyr det, så jag har i nutella istället för den äckliga massan av mandel.
 
När jag bakar kanelbullar så brukar jag ta en del av degen och bara rulla till bollar som får jäsa precis som bullarna. Jag penslar dom med ägg och grädda dom i 200 grader i ca 10 minuter. Mina barn älskar att äta dessa bollar till frukost på helgerna eller som mellanmål. Men ibland om jag blir sugen på semlor så bruka ja dela den gröpa ur lite och fylla med nutella och hårt vispad grädde. Man kan ju om man nu råka gilla den dör mandelmassa, fylla med den istället för nutella.
 
En gång så hade jag lite blåbärssylt över som jag blandade i grädden och så serverade jag mina semlor så.
Jättegott!
Receptet på mina bullar och bulldeg hittar ni här
 
 
 
  
Mjuka kakor | bakblogg, blogg, blåbär, eftermiddagsfika, fettisdag, mandel, mandelmassa, nutella, recept, semla, semlor | |
hittarecept.se
Upp