Goddag.

Eftermiddagsfika är något som jag verkligen brinner för. Hur trevligt är det inte att koka sig en eller tre koppar kaffe på eftermiddagen och ta sig en kaka eller en bulle?
Kaffe är något som jag lever för, det första jag gör på morgonen är att gå och sätta igång vattenkokaren (vi gör kaffe i en prezzo) så man får i sig den första koppen riktigt snabbt. Likaså när man har ätit mat så är kaffe det första jag tänker på. 
Så när klockan slår 14 så längtar jag efter en eller tre koppar kaffe och då med en riktigt god kaka, bulle eller bakelse till.
 
Denna kaka, bulle eller belakse som jag äter till kaffet är givetvis hembakat. Att baka är mitt största intresse här i livet. Att sätta händerna i en vetedeg, den känslan är svårslagen. Att få knåda en deg som få bli till kanelbullar eller tvär knåda ihop en mördeg som blir syltgrottor det är nästintill magisk.
 
Så när klockan börja närma sig 14 då börjar jag göra kaffe och sedan dukar fram med något hembakat till.
 
 
 
 Kaffe i min fina tvkanna med en vanlig hederlig kanelbulle till.
 
 
Tankar | Kaffe, bakelse, eftermiddagsfika, kaka, kanelbullar, tvkanna | |
#1 - - Blogg.se:

Lycka till med din nya blogg!

hittarecept.se
Upp